Ο Κρατικός Αερολιμένας Καρπάθου κατέγραψε 11.829 αφίξεις για τον Μάιο, εκ των οποίων το 74% προέρχεται από το εξωτερικό. Επί του συνόλου των επιβατών του εξωτερικού, η Ολλανδία κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό αφίξεων με 39,7%. 

 

May be a graphic of map and text that says 'Δήμος Καρπάθου ΑΦΙΞΕΙΣ MAIOY ΚΑΡΠΑΘΟΣ 2024 AUSTRIA 1512 DENMARK 1057 ΟΛΛΑΝΔ- OMANA-3,473 3,473 29. 29.37% 37% ΕΛΛΑΔΑ ΕΛΛΑΔΑ-3,075 3,075 26.00% ΑΥΣΤΡΙΑ 1,057 국 州口+! 坦 1,512 12.78% ΔΑΝΙΑ 8.93% + ΣΟΥΗΔΙΑ 937 7.92% FINLAND 407 SWEDEN 937 NORWAY 342 GREECE CE 3075 NETHERLANDS 3473 ITALY 503'

Στις επόμενες θέσεις βρίσκονται η Αυστρία με 17,3%, η Δανία με 12,1% και η Σουηδία με 10,7% και ακολουθούν η Ιταλία, η Φινλανδία, η Γερμανία, η Νορβηγία, η Τσεχία και η Σλοβενία. Η μικρή μείωση αφίξεων σε ποσοστό 0,76% (2024 vs 2023) αποδίδεται στην άφιξη αεροσκαφών μικρότερης χωρητικότητας της αεροπορικής εταιρείας “Transavia”.

Ο Δήμος Καρπάθου συνεχίζει τις ενέργειες τουριστικής προβολής και τις επαφές με τουριστικούς παράγοντες. Στόχος είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας και η συνεργασία με στρατηγικούς εταίρους για την προώθηση της Καρπάθου ως προορισμού.

Νέες Πρωτοβουλίες και Στόχοι:

Στο πλαίσιο του 5ετούς πλάνου μας, εργαζόμαστε σταθερά για να καταστήσουμε την Κάρπαθο βιώσιμη και ανταγωνιστική:

1. Επέκταση της Τουριστικής Σεζόν με Βιώσιμο Τουρισμό: Δουλεύουμε προς τον στόχο μας να επεκτείνουμε τη σεζόν, διασφαλίζοντας την αειφορία του τουρισμού.

2. Εκπαίδευση: Διερευνούμε σεμινάρια επιμόρφωσης και μαθήματα τουριστικών σχολών προς τους τοπικούς φορείς και επιχειρηματίες για την αναβάθμιση των υπηρεσιών στην Κάρπαθο.

3. Ανάπτυξη Αναρριχητικών και Πεζοπορικών Διαδρομών: Έχουμε ξεκινήσει όλες τις διαδικασίες για δημιουργία νέων αναρριχητικών και περιπατητικών μονοπατιών και ποδηλατικών διαδρομών και παράλληλα εστιάζουμε στην βελτίωση του υπάρχοντος δικτύου.

4. Ανάπτυξη Θαλάσσιου Τουρισμού: Εστιάζουμε στην δημιουργία καταδυτικών πάρκων, αγώνες ιστιοπλοΐας και ιστιοσανίδας.

5. Ανάδειξη Πολιτιστικού και Λαογραφικού Πλούτου: Δίνουμε έμφαση στην ανάδειξη του πλούσιου πολιτιστικού και λαογραφικού μας θησαυρού μέσω εκδηλώσεων και προβολής.

6. Εξωστρέφεια και Συνεργασία με Φορείς – κλειδιά: Συνεργαζόμαστε στενά με τον ΕΟΤ και την ομάδα του κ. Φραγκάκη για την προσέγγιση των υπαρχουσών αγορών και την αναζήτηση νέων ευκαιριών. Παράλληλα, στοχεύουμε στην ένταξη αεροπορικών εταιρειών στο πρόγραμμα της Καρπάθου.

7. Συνεργασία με Πανεπιστημιακούς Φορείς: Ξεκινάμε την συνεργασία με το Εργαστήριο Καινοτόμου Τουριστικής Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού “iTED Lab” του Πανεπιστημίου Αιγαίου, το οποίο εστιάζει στην τουριστική επιχειρηματικότητα, την καινοτομία, την ανάπτυξη, την πολιτική και τον σχεδιασμό, καθώς και στις ειδικές μορφές τουρισμού και τη σχετική επιχειρηματικότητα.

Στοχευμένες Προβολές και Συνεργασίες:

Προγραμματισμένες συναντήσεις με δημοσιογράφους και bloggers πραγματοποιήθηκαν στο Περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στη διεθνή έκθεση τουρισμού ITB 2024 στο Βερολίνο, από την εταιρεία συμβούλων μάρκετινγκ που συνεργάζεται ο Δήμος.

Δημοσιεύματα και διακρίσεις σε δημοφιλή μέσα ενημέρωσης όπως Guardian, Evening Standard, Griekenland.net Mygreeksalad.it, Ude og Hjemme προέκυψαν μετά από επαφές και ενημερώσεις με δημοσιογράφους και τουριστικούς φορείς του εξωτερικού.

Σε συνεργασία με το Γραφείο ΕΟΤ Αυστρίας, ο Δήμος στήριξε ταξίδι γνωριμίας 12 Αυστριακών τουριστικών πρακτόρων της Springer Reisen, προκειμένου να εξοικειωθούν με τον προορισμό στο πλαίσιο των νέων πτήσεων τσάρτερ από Γκρατς στην Κάρπαθο που ξεκινά φέτος ο Tour Operator.

Επιπλέον, ο Δήμος δημιούργησε μια εκτεταμένη προβολή στην ελληνική αγορά με πάνω από 220 δημοσιεύσεις, αναφορές και τηλεοπτικές εμφανίσεις σε τοπικά, περιφερειακά και πανελλήνια μέσα ενημέρωσης, όπως Πρώτο Θέμα, In.gr, iefimerida, ΣΚΑΙ, ΕΡΤ, News.gr, Τα Νέα, Έθνος, Το Βήμα, Athens Voice, Ελεύθερος Τύπος, Newsit, Zougla, Lifo, Newmoney, ANT1, Real.gr, GrTimes, Αθήνα 984, Newsbeast, Jenny.gr, Sofokleousin.gr, Insider και άλλα πολλά.

Ο Δήμος Καρπάθου συνεχίζει να σχεδιάζει και να υλοποιεί νέες δράσεις με στόχο την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης και την καθιέρωση της Καρπάθου ως ποιοτικού και πολύπλευρου τουριστικού προορισμού.