Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου των εν Ελλάδι Κασίων σας προσκαλεί στο εντευκτήριο του, επί της οδού Γ΄ Σεπτεμβρίου αρ. 56, 10433 Αθήνα, 2ος όροφος την Τετάρτη 27 Απριλίου 2022 και ώρα 19.00 στη διάλεξη του Προέδρου μας διπλ. ναυπηγού/ναυτικού μηχανολόγου: Μίνου Δ. Κομνηνού με θέμα «ΝΑΥΑΓΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΑΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ» με ταυτόχρονη προβολή video και διαφανειών.

Σημείωση-Για όσους ενδιαφέρονται, το βιβλίο με τίτλο «Ναυάγια που συγκλόνισαν τον κόσμο, αναμνήσεις ενός ναυπηγού» θα διατίθεται προς πώληση ( Ευρώ 20, Οι εισπράξεις θα διατεθούν υπέρ ενίσχυσης του Συλλόγου).

Απαραίτητη η χρήση μάσκας και η επίσημη πιστοποίηση πλήρους εμβολιασμού για τη νόσο COVID-19 ή αρνητικό Rapid test των τελευταίων 48 ωρών.

Το συλλεκτικό βιβλίο του Mίνου Δ. Kομνηνού,
διπλωματούχου ναυπηγού/ναυτικού μηχανολόγου, ερευνητή/συγγραφέα τλφ 6937230484, 2108621934

«ΝΑΥΑΓΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΑΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ,
Αναμνήσεις ενός ναυπηγού» 

Σύντομη περιγραφή

Εάν ερευνήσει κανείς μέσα στο χρόνο την ιστορική πορεία της ναυτιλίας, θα διαπιστώσει ότι πάντα υπήρξαν ατυχήματα, που πολλές φορές, είχαν τραγικές συνέπειες.

Ένα τραγικό ατύχημα στη σύγχρονη ναυτική ιστορία με μεγάλη δημοσιότητα είναι η βύθιση του υπερωκεάνιου RMS ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ της βρετανικής εταιρίας White Star, που όλοι μας νοερά ζήσαμε, είτε απολαμβάνοντας την επική ταινία TITANIC του βραβευμένου με πολλά Όσκαρ James Cameron, που ερμήνευσαν οι ηθοποιοί Leonardo di Caprio, Kate Winslet κ.α., είτε διαβάζοντας βιβλία με το ίδιο θέμα.

Το παρόν συλλεκτικό βιβλίο περιλαμβάνει με χρονολογική σειρά σημαντικά ναυτικά ατυχήματα επιβατηγών, φορτηγών, δεξαμενόπλοιων, πλωτών γεωτρύπανων κ.α. με ιδιαίτερη έμφαση σε ατυχήματα ελληνικού ενδιαφέροντος, που συνέβησαν τον 20ο και 21ο αιώνα με πολλά ανθρώπινα θύματα που σημάδεψαν ανεξίτηλα την παγκόσμια ναυτική ιστορία. Πολλά από τα ατυχήματα που συνέβησαν σε δεξαμενόπλοια και πλωτές εξέδρες κατέληξαν στις χειρότερες πετρελαϊκές ρυπάνσεις στην ιστορία της ανθρωπότητας, με αντίστοιχη οικολογική καταστροφή στο θαλάσσιο περιβάλλον.

Εκτός από τα ανθρώπινα σφάλματα στην πρόκληση των ατυχημάτων, σημαντικό ρόλο έπαιξαν και τεχνικές αστοχίες λόγω ανεπαρκούς ή λαθεμένης επιθεώρησης των νηογνωμόνων.

Αυτή η απαράδεκτη κατάσταση ανάγκασε διάφορα κράτη να λάβουν δραστικά μέτρα και να παρακάμψουν τους παλαιότερα παντοδύναμους νηογνώμονες, ιδιαίτερα μετά τη βύθιση των δεξαμενόπλοιων TORREY CANYON, AMOCO CADIZ και EXXON VALDEZ και να θέσουν «επί τάπητος» τους δικούς τους κανονισμούς και όρους.

Σήμερα οι επιθεωρήσεις των Λιμενικών Αρχών (τα περίφημα πλέον Port State Controls) διεξάγονται καθημερινά σε όλα ανεξαιρέτως τα πλοία, ιδιαίτερα στα παλιά και έχουν παραγκωνίσει τελείως κάθε άλλη ελεγκτική αρχή.

Άλλα σημαντικά ναυάγια που αναφέρονται είναι αυτό του «ΗΡΑΚΛΕΙΟ, EXPRESS SAMINA”, “TSIMENTAS” (Βυθίστηκε έξω από την Κάσο κλπ).

Μέσα στο πνεύμα των ναυτιλιακών αναμνήσεων του συγγραφέα κατονομάζονται πλοία που ταξίδευαν στη Μεσόγειο και μετέφεραν Αιγυπτιώτες Έλληνες από και προς τη γενέτειρα του Αίγυπτο. Αναφέρονται επίσης σημαντικά πλοία ελληνικής και ξένης πλοιοκτησίας που ο συγγραφέας επισκέφθηκε, επιθεώρησε ή διάβασε για αυτά.

Γίνεται επίσης μία αναδρομή με σπάνιο φωτογραφικό υλικό, των οικογενειακών πλοίων που ανήκαν στον πατέρα του συγγραφέα την περίοδο 1943-62. Πολλές φωτογραφίες (σχεδόν 400), χάρτες, πίνακες και αφίσες από την προσωπική συλλογή του συγγραφέα αλλά και από πηγές ναυτιλιακού ενδιαφέροντος περιέχονται στον τόμο αυτό.

Ένα συναρπαστικό και πολύτιμο υλικό που θα κεντρίσει αναμφίβολα το ενδιαφέρον σας είτε είστε συλλέκτες είτε απλά λάτρεις των ναυτικών περιπετειών.

Το WHO is WHO του συγγραφέα:

Ο Μίνος Δ. Κομνηνός γεννήθηκε το 1944 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου το 1944.

Γόνος εφοπλιστικής οικογένειας έλκει την καταγωγή του από την Κάσο, το ναυτικό ηρωϊκό νησί της Δωδεκανήσου, γενέτειρα πολλών διακεκριμένων εφοπλιστών μας.

Αφού συμπλήρωσε τη Μέση Εκπαίδευσή του στα Ελληνικά Κοινοτικά Εκπαιδευτήρια της τότε κοσμοπολίτικης Αλεξάνδρειας, μετανάστευσε στη Μεγάλη Βρετανία όπου σπούδασε και απόκτησε το 1969 το πτυχίο του ναυπηγού-ναυτικού μηχανολόγου (Naval Architect and Marine Engineer) από το Πανεπιστήμιο του Newcastle-upon-Tyne στην Αγγλία.

Μετά εργάσθηκε στο Λονδίνο στη ναυτιλιακή εταιρία του μεγαλοεφοπλιστή Κώστα Λεμού (70 πλοία).

Στην Ελλάδα εγκαταστάθηκε το 1972, όπου και διαμένει έκτοτε. Είχε επίσης εργασθεί στη ναυτιλιακή εταιρία του Σταύρου Λιβανού (45 πλοία).

Έχει εργασθεί σαν Αρχιμηχανικός, Τεχνικός Διευθυντής και Τεχνικός Πραγματογνώμων για λογαριασμό σημαντικών ναυτιλιακών εταιριών και ναυτασφαλιστικών οργανισμών και ταξίδεψε ανά την υφήλιο για την επιστασία επισκευών και ελέγχους πλοίων.

Είναι μέλος του διεθνώς αναγνωρισμένου βρετανικού τεχνολογικού παράγοντα Institute of Marine Engineering, Science and Technology (I. MarEST) είναι Chartered Engineer (C.. Eng) και μέλος του ευρωπαϊκού τεχνολογικού ινστιτούτου (FEANI Engineering Council) από το οποίο έχει λάβει τον τίτλο Eur. Ing.

Υπολογίζεται ότι έχει καλύψει αεροπορικώς απόσταση ίση με δεκαέξι φορές την περίμετρο της γης, όλα τα ταξίδια αυτά είχαν σχέση με επαγγελματικές επιθεωρήσεις σε πλοία και σε διάφορα ατυχήματα όπως προσαράξεις, πυρκαγιές, εκρήξεις, ναυάγια, βυθίσεις, αβαρίες λόγω κακοκαιρίας κλπ.

Ενδιαφέρεται βαθιά για την Κάσο, την Αίγυπτο και την Αγγλία που αντανακλνώται έντονα στα βιβλία του και σε διάφορα άρθρα που έχει γράψει κατά καιρούς σε διάφορα περιοδικά.

Έγραψε συνολικά δεκαπέντε λογοτεχνικά, ταξιδιωτικά και τεχνικά βιβλία από τα οποία ξεχώρισε το «Κασιώτες καραβοκύρηδες στον 19ο και 20ο αιώνα», το πρώτο του βιβλίο για το οποίο κατέκτησε το Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών το 1990.

Μάλιστα, ενώ διάβαινε την ψιλή πόρτα της Ακαδημίας βαθιά συγκινημένος ερωτηθείς απάντησε ως εξής:

«Σήμερα, πιστεύω δεν τιμήθηκα μόνο εγώ και το βιβλίο μου αλλά και η ίδια η Κάσος».

Έλαβε επίσης το Πανδωδεκανησιακό βραβείο Βασίλη Μοσκόβη για το προαναφερθέν έργο.

Μεταξύ των βιβλίων του είναι και οι μεταφράσεις έξι (6) σημαντικών τεχνικών εγχειρίδιων χρήσης σύγχρονων κύριων ναυτικών μηχανών πρόωσης εσωτερικής καύσης τύπου Μ.ΑΝ. , που αποδείχθηκαν σημαντικά βοηθήματα για τους Έλληνες πρώτους μηχανικούς στα ποντοπόρα πλοία μας και για τα οποία έλαβε συγχαρητήρια.

Τα τελευταία χρόνια εργάσθηκε σαν Καθηγητής σε ναυτιλιακά εκπαιδευτικά κέντρα διδάσκοντας ναυπηγική και άλλα ναυτιλιακά θέματα.

Ήταν μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου των εν Ελλάδι Κασίων (1984-2001), Γενικός Γραμματέας στο ίδιο σωματείο (1988-2001) και άμισθος Αρχισυντάκτης του περιοδικού Κασιώτικος Παλμός (1984-2001) ενώ τον Μάρτιο 2019 εξελέγη Πρόεδρος του ίδιου Σωματείου. Υπήρξε μέλος του Δ.Σ. του Ναυτικού Μουσείου της Ελλάδος (1988-1991) και του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας (Ε.Λ.Ι.Ν.Τ.).

Τελευταία, μοιράζει τον ελεύθερο χρόνο του ανάμεσα στην Αθήνα, Πόρτο Ράφτη και Κάσο και μεταξύ των ενδιαφερόντων του περιλαμβάνονται η συγγραφή βιβλίων, το διάβασμα, ο φιλοτελισμός, η μουσική, η ιστορία και η ποδηλασία.

Προδιαγραφές του βιβλίου:

ΝΑΥΑΓΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΑΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Αναμνήσεις ενός ναυπηγού
ISBN: 978-618-84789-0-9

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:
Διαστάσεις: 17 x 24 εκ.
Σελίδες: 315

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ ΚΑΣΙΩΝ