Επί της ωραίας πράγματι παρουσίασης, νομίζω, έχω το δικαίωμα επειδή αναφέρθηκε το όνομα μου, να κάνω λίγες εστιάσεις – επισημάνσεις και ο νοών νοείτω και……

Πρώτ΄ όλα λοιπόν να επισημάνω ότι, ως Παναγιώτης Χαμουζάς, γνωρίζω πολύ καλά την Κάρπαθο και πολύ περισσότερο τις ανάγκες του νησιού σε λιμενικές υποδομές, μια και στη τεχνική Υπηρεσία του Λιμενικού Ταμείου, υπηρέτησα από το 1984 και επί 37 συνεχή χρόνια. Τη Κάρπαθο λοιπόν την έζησα σε όλες μέχρι σήμερα λιμενικές εξελίξεις .

Άκουσα, πολύ προσεκτικά τον κ.Γιαμίν στη παρουσίαση (σε video Καρπαθιακά Νέα) της 3ης κατά σειρά πρότασης, που του ανατέθηκε πριν πολλά χρόνια.

Βεβαίως και αυτή, είναι μια πρόταση με δέσμευση τη νήσο Γααρόνησο.

Άρα λύση χωρίς επιλογές στο να διερευνηθεί μια καλύτερη πρόταση εντός του κόλπου των Πηγαδίων.

Νομίζω δε, επειδή γνωρίζω τον κ. Α. Γιαμίν ότι, αν είχε δυνατότητα να εξετάσει πρόταση χωρίς την δέσμευση της ανάθεσης από την Γααρόνησο, θα είχε προτείνει κάτι διαφορετικό.

  • Τώρα μερικές επισημάνσεις ως προς την μελέτη.
  • Ο κυματισμός στην λιμενολεκάνη όπως παρουσιάστηκε θα είναι, από την ίδια κατεύθυνση που μπουκάρει τώρα, αλλά λόγω του μικρού στομίου θα έχουμε λιγότερο κυματισμό στο εσωτερικό!
  • Η θέση πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων καθώς και Επιβατηγών Οχηματαγωγών πλοίων, θα γίνεται εξωτερικά των κρηπιδωμάτων.

Επισημαίνω ότι, Τα κρουαζιερόπλοια είναι πλοία του παραμένουν στα κρηπιδώματα πολλές ώρες, ώστε οι επιβάτες να επισκεφθούν και να γνωρίσουν το νησί και σίγουρα στη περίπτωση της Καρπάθου το Χωριό Όλυμπος, επίσης θα πραγματοποιούν προσεγγίσεις ανάλογα με τα προγράμματα τους και όχι κατόπιν συνεννόησης με τα Λιμεναρχεία, (αν θα έρθει ή δεν θα έρθει το πλοίο της γραμμής).

Μιλάμε δηλαδή, για μικτό λιμάνι που δεν θα είναι δυνατή η εφαρμογή της συνθήκης Σένγκεν.

Τέλος επισημαίνω πως, τα λιμενικά έργα τέτοιου βεληνεκούς είναι πολυδάπανα και θα πρέπει να σχεδιάζονται με ορίζοντα 30ετίας και τυχόν πρόταση χωροταξικού σχεδίου δεν αποτελεί οπωσδήποτε δέσμευση για λιμενικά έργα που πρέπει απαραίτητα να ακολουθηθεί.