ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ
ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ

Ρόδος, 10/07/2025
Προς: Δήμο Καρπάθου
ΘΕΜΑ : «Συνεργασία ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Ρόδου με Δήμο Καρπάθου»

Το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Ρόδου είναι ο επίσημος φορέας του Υπουργείου Παιδείας με αρμοδιότητα την αξιολόγηση του μαθητικού πληθυσμού των νησιών της Ρόδου, της Καρπάθου, της Κάσου, της Σύμης, της Τήλου και του Καστελόριζου.

Στα πλαίσια αυτής της αρμοδιότητας και με γνώμονα τη διευκόλυνση των μαθητών και των οικογενειών του νησιού της Καρπάθου, προγραμματίσαμε σε συνεργασία και με την πολύτιμη βοήθεια του Δήμου σας την αποστολή μιας διεπιστημονικής ομάδας την περίοδο Μαΐου 2025, προκειμένου να πραγματοποιήσει τις αξιολογήσεις των μαθητών από τα δημοτικά σχολεία του νησιού. Η δράση αυτή ολοκληρώθηκε με επιτυχία, διευκολύνοντας τους μαθητές και τις οικογένειες να αποφύγουν τη μετακίνηση στο νησί της Ρόδου.

Θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε για τη συνεργασία που είχαμε και ευελπιστούμε για τη συνέχεια της, ώστε να μπορούμε να προγραμματίζουμε την αποστολή μιας διεπιστημονικής ομάδας σε ετήσια βάση.

Προκειμένου τόσο η αξιολόγηση όσο και οι προτάσεις που αφορούν την υποστήριξη των μαθητών να έχουν ουσιαστικό αποτέλεσμα χρειάζεται να γίνει προσπάθεια ώστε να βελτιωθούν οι δομές που αφορούν την ειδική αγωγή στο νησί σας. Η άμεση προτεραιότητα είναι το ειδικό δημοτικό σχολείο, το οποίο προς το παρόν στεγάζεται σε προκατασκευασμένες αίθουσες μέσα στην αυλή του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καρπάθου. Όπως διαπιστώθηκε και από την επίσκεψη της διεπιστημονικής ομάδας, το σχολείο διαθέτει περιορισμένους χώρους διδασκαλίας και με δεδομένο ότι οι ανάγκες αυξάνονται κάθε χρόνο, χρειάζεται να υπάρχει ένας μακροπρόθεσμος σχεδιασμός ο οποίος να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες για ειδικές δομές, αρχίζοντας από την ίδρυση ειδικού νηπιαγωγείου, με προοπτική την ίδρυση Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου. Προτιμότερο

θα ήταν να εξευρεθούν έτοιμοι χώροι που θα διευκολύνουν τη διαδικασία σε σύγκριση με την ανέγερση νέων σχολικών μονάδων.
Ευχαριστούμε για τη συνεργασία.