Συνάντηση εργασίας για τα Υδατοδρόμια είχε η Πρόεδρος του ΕΟΤ κυρία Άντζελα Γκερέκου με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του «Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας» κ. Σ. Ζερβόπουλο και τον Πρόεδρο της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» κ. Τ. Γκόβα.

Η κυρία Γκερέκου παρακολουθεί από κοντά την πορεία του project έχοντας μάλιστα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην αδειοδότηση του πρώτου Υδατοδρομίου στην Κέρκυρα το 2014 με την ιδιότητά της ως Υφυπουργός Πολιτισμού.

Η Πρόεδρος του ΕΟΤ Άντζελα Γκερέκου με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του «Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας» Σ. Ζερβόπουλο και τον Πρόεδρο της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» Τ. Γκόβα.

Ως εκ τούτου, κατά την διάρκεια της συζήτησης, έμφαση δόθηκε στα Υδατοδρόμια του Ιονίου καθώς η περιοχή αυτή είναι η πλέον έτοιμη για να ξεκινήσουν οι πτήσεις των υδροπλάνων. Σημειωτέον ότι την περίοδο ‪2004 – 2008 τα Υδροπλάνα λειτούργησαν στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου.

Είχαν ως κύρια βάση την Κέρκυρα και πραγματοποιούσαν πτήσεις προς τα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου, την Πάτρα, την λίμνη των Ιωαννίνων και το Brindisi της Ιταλίας.

Παρά τον πιλοτικό χαρακτήρα του εγχειρήματος, δόθηκαν σαφή δείγματα γραφής της αξιοπιστίας των Υδροπλάνων, καθώς κατά την περίοδο λειτουργίας τους πραγματοποιήθηκαν περί τις 15.000 πτήσεις και μετακινήθηκαν ‪180.000 επιβάτες χωρίς να δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα σε θέματα ασφάλειας πτήσεων αλλά και λειτουργίας των Υδατοδρομίων.

Το αδιαμφισβήτητο συμπέρασμα είναι ότι οι κάτοικοι των νησιών του Ιονίου, αλλά και οι τουρίστες, που χρησιμοποίησαν τα Υδροπλάνα, ωφελήθηκαν σε μεγάλο βαθμό από την δραστηριοποίηση των ευέλικτων αυτών μέσων μεταφοράς.

Από την πλευρά του ο «Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας» έχει αποκτήσει τις δυο πρώτες Άδειες Υδατοδρομίων στην Ελλάδα (σε Κέρκυρα και Παξούς) και έχει συστήσει, σε σύμπραξη με τα «Ελληνικά Υδατοδρόμια», την εταιρεία «Υδατοδρόμια Βορείου Ιόνιου» που είναι ο Φορέας Λειτουργίας των Υδατοδρομίων Κέρκυρας και Παξών.

Η ύπαρξη αυτών των υδατοδρομίων και η αναμενόμενη αδειοδότηση απο την Π.Ι.Ν πέντε ακόμη, στα νησιά Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Ζάκυνθο, Μεγανήσι, καθιστά το Ιόνιο την πλέον ώριμη αγορά για να ξεκινήσουν οι πτήσεις των υδροπλάνων το 2020.

Τα Υδατοδρόμια στο Ιόνιο μπορούν να αποτελέσουν τον οδηγό για τη δημιουργία εκτενούς δικτύου Υδατοδρομίων στις λοιπές νησιωτικές, παράκτιες και παραλίμνιες περιοχές της χώρας μας.”

Η κ. Γκερέκου γνωρίζοντας τις σημαντικές πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το επισπεύδον Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών για την ψήφιση νέου βελτιωμένου νόμου για τα Υδατοδρόμια, καθώς η ίδια από το 2009 συνέβαλε  στην δημιουργία νομοθετικού πλαισίου ως υφυπουργός Τουρισμού αλλα και στην στην αδειοδότηση του πρώτου αεροδρομίου στην Κέρκυρα το 2014.

Δήλωσε παρούσα να συνδράμει και η ίδια, με το θεσμικό της ρόλο στον τομέα του Τουρισμού, όπου χρειασθεί, καθώς με τα υδροπλάνα η τουριστική αγορά θα διευρυνθεί και θα αναπτυχθεί ποιοτικά. Οι Τουρίστες θα μπορούν με ένα καινοτόμο τρόπο να μετακινούνται γρηγορότερα και ασφαλέστερα προς τα μέρη των διακοπών τους αλλά και να αυξάνουν τις επιλογές τους σε επισκεψιμότητα προορισμών.

Συγκεκριμένα η κυρία Γκερέκου δήλωσε:

“Είναι πολύ σημαντικό για όλα τα νησιά μας να μπορέσουν να συνδεθούν άμεσα με υδροπλάνα στηρίζω αυτό το έργο πολλά χρόνια και πιστεύω ότι η υλοποίηση του θα συμβάλει τα μέγιστα στον τουρισμό αλλά και στις τοπικές κοινωνίες.

Επίσης αξίζει να πω εδώ ότι είναι πιο φιλικά για το περιβάλλον.

Κατά την συνάντηση επισημάνθηκε

Και από τις δύο πλευρές ότι τα οφέλη από τη λειτουργία των Υδατοδρομίων θα είναι πολλαπλά.

Πέρα από Οικονομικά θα είναι και Κοινωνικά και θα αφορούν πρωτίστως την ποιότητα ζωής των κατοίκων της νησιωτικής Ελλάδας, κυρίως δε των μικρών και απομονωμένων νησιών.

Η αξιόπιστη και ανελλιπής προσβασιμότητα, που θα εξασφαλισθεί από τις πτήσεις των Υδροπλάνων, θα αναζωογονήσει τις τοπικές οικονομίες των μικρών νησιών αναβαθμίζοντας τον τουρισμό τους, ενώ παράλληλα θα βελτιώσει συνολικά την κοινωνική τους συνοχή.”