Η προ μηνών προσάραξη του Ε/Γ Ο/Γ ΒΙΝΤΣΕΝΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ στον κυματοθραύστη του λιμανιού της Κάσου, έδωσε πάλι αφορμή για συζητήσεις στους «καπετάνιους των καφενείων» για δήθεν εσφαλμένο χειρισμό του πλοιάρχου. Προφανώς αγνοούν ότι ο καπετάν Δημήτρης Λαδάς είναι 12 χρόνια καπετάνιος στο ΚΟΡΝΑΡΟΣ και ότι ο ίδιος όπως και όλοι οι καπετάνιοι των ακτοπλοϊκών πλοίων είχαν εκφράσει ενστάσεις για τα προβλήματα που θα δημιουργούσε η επέκταση του κυματοθραύστη του λιμανιού της Κάσου. Δυστυχώς τα δυό ατυχήματα που έχουν συμβεί σε τέσσερα χρόνια μετα την επέκταση του κυματοθραύστη τους δικαιώνουν .

Το 1990, ύστερα από ενημέρωση μας από τον   πλοίαρχο του ΝΤΑΛΙΑΝΑ , για το πρόβλημα που θα προκαλούσε η κατά 250 μ. προέκταση του κυματοθραύστη προς ανατολάς  και η οποία   θα καθιστούσε σχεδόν αδύνατη την πρυμνοδέτηση του πλοίου στο λιμάνι της Κάσου με πλάγιους ανέμους, με παρέμβαση του τότε Υπουργού Ε.Ν.κ. Παυλίδη σταμάτησε η προέκταση και αναιρέθηκαν οι φυσικοί ογκόλιθοι που είχαν ήδη ποντισθεί σε ένα μήκος 50 μ. με κατεύθυνση προς ανατολάς . Επιπρόσθετα είχαμε προτείνει: (α)Να διαπλατυνθεί κατά 30μ. η υπάρχουσα παλιά προβλήτα έξω από την Μπούκα που θα μπορούσε να χρησιμοποιείται με δυτικούς- βορειοδυτικούς ανέμους (β) Να κατασκευασθεί «στο νησάκι» ανατολικά της Μπούκας, ένας προβλήτας χωρίς προστασία, με κυψελωτούς ογκολίθους, ώστε να αντέχει στους κυματισμούς , με δυό μέτωπα κάθετα στο Βορρά και στο Γρέγο, 40 μ το καθένα, που θα μπορούσε να χρησιμοποιείται όταν φυσούσαν ασθενείς άνεμοι και νοτιάδες και ( γ)Να κατασκευασθεί στην Χέλαθρο μια προβλήτα πλάτους 45 μ. με μέτωπο προς νότο, χωρίς προστασία, που θα χρησιμοποιείτο σαν εναλλακτική σε περίπτωση πολύ ισχυρών βόρειων-Βορειοανατολικών ανέμων.

Με τους τρείς αυτούς προβλήτες το συνολικό κόστος των οποίων ήταν μικρό κλάσμα του προϋπολογισμού του κυματοθραύστη, θα λυνόταν οριστικά το λιμενικό πρόβλημα της Κάσου, αφού το πλοίο γραμμής θα μπορούσε να δέσει σε μια από αυτές με οποιοδήποτε καιρό.

Φαίνεται όμως πως οι οικονομικές λύσεις δεν συμφέρουν ούτε τους μελετητές ούτε τους κατασκευαστές των έργων. Αντί να υλοποιηθούν αυτές οι απλές και οικονομικές παρεμβάσεις , καταρτίσθηκε από ιδιώτη μελετητή νέα μελέτη και αντί των κρηπιδωμάτων 80 μ, που προτείναμε στο νησάκι κατασκευάσθηκαν κρηπιδώματα συνολικού μήκους 650 μ, το ένα τρίτο των οποίων  δεν έχουν ουσιαστικά καμμιά χρησιμότητα . Το σημαντικότερο πρόβλεπε και πάλι την παραπέρα επέκταση του κυματοθραύστη κατά 530 μ, 100 μ. βορειότερα, με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 15 δις δρχ, ποσό υπερβολικό για τα δεδομένα της Κάσου . Λόγω του απαγορευτικού κόστους της μελέτης κατασκευάσθηκαν αρχικά μόνο τα+ κρηπιδώματα στο Νησακι , με απλά μπλόκα, (αφού είχαν μελετηθεί ως -εσωτερικά κρηπιδώματα), με αποτέλεσμα τμήμα τους να υποστεί ζημιές λόγω υποσκαφής των θεμελίων τους.

Έτσι άρχισαν από τους τοπικούς παράγοντες οι πιέσεις για επέκταση του κυματοθραύστη και παρά τις αντίθετες απόψεις των πλοιάρχων των πλοίων, που προτιμούσαν να έχουν ελευθερία χειρισμών, το 2009 διατέθηκαν άλλα 13.5 εκατ. ευρώ για την επέκταση του κυματοθραύστη, σε απόσταση 300 μ από την προβλήτα για να να προστατευθεί η προβλήτα και η μαρίνα από τους βόρειους ανέμους , που σημειωτέο πνέουν με συχνότητα μόλις 2% με δύναμη άνω των 5 μποφόρ με αποτέλεσμα να περιορισθεί ο χώρος ελιγμών των μεγάλων πλοίων   με κίνδυνο ατυχήματος ιδιαίτερα όταν φυσούν ισχυροί νότιοι άνεμοι.

Η προσάραξη του Κορνάρος στον κυματοθραύστη, που ήταν το δεύτερο ατύχημα που συνέβη σε πλοίο γραμμής  σε τέσσερα χρόνια από την επέκταση του κυματοθραύστη , αποδεικνύει την βασιμότητα των ενστάσεων των πλοιάρχων των πλοίων για τις δυσκολίες των χειρισμών των πλοίων και αποτρέπουν την δρομολόγηση στην γραμμή πλοίων μεγαλύτερων των 150 μ., τύπου BLUE STAR 1. Έτσι το «ακριβό» λάθος που έγινε, με το κλείσιμο του λιμανιού της Κάσου και το οποίο δεν μπορεί πια να διορθωθεί το πληρώνει και η Κάρπαθος αφού είμαστε υποχρεωμένοι να ψάχνουμε για την γραμμή της Καρπάθου πλοία μεσαίου μεγέθους κατάλληλα και για το λιμάνι της Κάσου..

Ελπίζουμε τα σφάλματα που έγιναν από τους «λιμενολόγους» στο σχεδιασμό του λιμανιού της Κάσου, αλλά και της Καλύμνου και της Τήνου, να αποτελέσουν παράδειγμα προς αποφυγή για την λύση που μελετιέται για το λιμάνι της  Καρπάθου και να ληφθούν υπόψη οι βάσιμες και τεκμηριωμένες ενστάσεις των πλοιάρχων των πλοίων που θα το χρησιμοποιούν .