- Καρπαθιακή - https://www.karpathiaki.gr -

Δήμος Μήλου: Ουσιαστικές προωθητικές δράσεις της Μήλου για την ανάδειξη του θεματικού τουρισμού

Σταθερά προσανατολισμένος  στην ανάδειξη των θεματικών εκείνων πεδίων που προσφέρονται τόσο για την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού μίγματος όσο και για την επέκταση της εισροής επισκεπτών στο χρόνο είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός της Μήλου, όπως έχει διαφανεί από τις πρόσφατες προωθητικές δράσεις  τόσο του Δήμου όσο και των επαγγελματιών του νησιού.

[1]

Η πρώτη επιτυχημένη προσπάθεια ήταν ,λίγο πριν την εκπνοή του περασμένου χρόνου, με την παρουσίαση της Μήλου ως προορισμού γαμήλιου τουρισμού σε εκδήλωση στην πρεσβευτική κατοικία στο Λονδίνο.

Η συνέχεια δόθηκε στην αξιοποίηση των γνωριμιών με τους κυριότερους ταξιδιωτικούς οργανισμούς που παραβρέθηκαν στην παρουσίαση και είναι εξειδικευμένοι στο αντικείμενο και συγκεκριμένα Olympic Holidays, Sailing Holidays, Planet weddings, chic locations, Cyplon holidays και επαγγελματιών που ειδικεύονται σε ειδικές μορφές τουρισμού όπως το Charitable Travel, αλλά και συντακτών εξειδικευμένων περιοδικών (TTG, Weddings & honeymoons).

Η επιλογή της συγκεκριμένης προωθητικής δράσης δεν έγινε τυχαία. Υπενθυμίζεται ότι τα καλύτερα Ελληνικά νησιά για γαμήλιο ταξίδι είχε παρουσιάσει η ταξιδιωτική εταιρία Stasher, αξιολογώντας καθένα από αυτά βάσει 100 παραγόντων που καθιστούν την εμπειρία ενός γαμήλιου ταξιδιού αξιομνημόνευτη, όπως η ποιότητα των εστιατορίων, τα πολυτελή καταλύματα, οι φιλικές ατραξιόν για τα ζευγάρια, οι παραλίες και οι καιρικές συνθήκες. Σύμφωνα με αυτή την αξιολόγηση, η Μήλος ήταν η τρίτη, μετά την Κρήτη και την Κάρπαθο, καλύτερη επιλογή για ταξίδια νεόνυμφων, με σκορ 74/100.

Διαθέτει ποιοτικά day spa (100/100) και παραλίες που αξίζει να φωτογραφηθούν για το Instagram (91/100), όμως οι θερμοκρασίες στο νησί είναι ελαφρώς πιο χαμηλές από των προηγούμενων στην κατάταξη (21,9 βαθμοί Κελσίου).

Ακολουθούν στη δεκάδα η Κάλυμνος (73/100) η Αστυπάλαια, η Ρόδος και η Ίος με σκορ 71/100.

[2]

Πέρα όμως από τον γαμήλιο τουρισμό, η Μήλος φρόντισε να αναδείξει και τον γαστρονομικό της πλούτο σε ειδική παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Kitchen Milano στο κέντρο της πόλης της Λομβαρδίας.

Η όλη οργάνωση ήταν από το Μηλιό σεφ Βασίλη Παπικινό με την αρωγή και σύμπραξη της σεφ Γεωργίας Κουτσούκου και τη σημαντική βοήθεια της διευθύντριας ΕΟΤ Ιταλίας Κυριακής Μπουλασίδου.

Παρούσα ήταν και η Πρόεδρος του ΕΟΤ Άντζελα Γκερέκου που συμμετείχε σε κάποιες από τις παρασκευές των μηλέϊκων προϊόντων.

Την εκδήλωση παρακολούθησαν έγκριτοι δημοσιογράφοι γαστρονομίας και τουρισμού από τα πιο σημαντικά ιταλικά ηλεκτρονικά, τηλεοπτικά και έντυπα μέσα. Η εκδήλωση είχε την στήριξη και του Δήμου με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ενώ αρωγοί στην όλη διοργάνωση ήταν επίσης πολλοί επιχειρηματίες και  σύλλογοι του νησιού της Μήλου χωρίς τις χορηγίες των οποίων σε χρηματικά ποσά και πρώτες ύλες η όλη εκδήλωση δεν θα είχε την προβολή και την επιτυχία που σημείωσε.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, ανάλογη γαστρονομική παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί και στο Λονδίνο το επόμενο διάστημα.

Το βασικό σκεπτικό της στρατηγικής για τη χρονική επέκταση της τουριστικής περιόδου εδράζεται  στην αποφυγή φαινομένων υπερσυγκεντρώσεων που είναι δυνατόν να πλήξουν τη φήμη του επιπέδου υπηρεσιών, μετά τη σημαντική αύξηση της ζήτησης που παρουσιάζει ο προορισμός τα τελευταία χρόνια χάρη στη συστηματική προβολή από διεθνούς ακτινοβολίας Μέσα Ενημέρωσης ορισμένα, μάλιστα από τα οποία, έχουν και εξειδίκευση σε ειδικές κατηγορίες αναγνωστών.

Την εξήγηση της φήμης του νησιού την είχε δώσει από πέρυσι το «Travel + Leisure» που έγραψε ότι η Μήλος «αναδείχθηκε νικήτρια χάρη στους φιλικούς κατοίκους της, οι οποίοι καλωσορίζουν τους επισκέπτες προτρέποντάς τους να εξερευνήσουν τα γραφικά χωριά, τις εξαιρετικές ταβέρνες και τις δεκάδες ειδυλλιακές παραλίες της, που ποικίλλουν στο χρώμα ανάλογα με το αν σχηματίζονται από κοχύλια, πέτρες ή άμμο».

Και δεν ήταν το μόνο Μέσο που εκθείασε το νησί:

Σύμφωνα με το σχεδιασμό, έχουν ήδη δρομολογηθεί και διαδικτυακές συναντήσεις με επαγγελματίες από τις κύριες αγορές ενδιαφέροντος που θα συνεχιστούν έως την Άνοιξη οπότε και θα ακολουθήσουν τα ταξίδια εξοικείωσης που θα ολοκληρώσουν το πλέγμα προβολής και ανάδειξης του νησιού.